Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

zondag 16 januari 2011

Geisha - voorbereidingen

Ik wil graag deze mooie dame maken. Daarom ben ik met de applique-blommen begonnen. Het is mooi geweest met die blommen (ik ga ze afmaken maar heb behoefte aan een groter project), ik wil NU met deze dame beginnen.

Ik heb de stofjes bij elkaar en velen zijn afgekeurd maar er zijn genoeg overgebleven. Suffie heeft de zwarte en het witte stofje voor haar, schoenen, gezicht en biesjes vergeten aan te schaffen dus dat moet nog even. Het hele paneel is gekopieerd op een tig A3-vellen bij de kopieermeneer en rest mij de taak om die aan elkaar te puzzelen. Klinkt vrij gemakkelijk en dat was het ook.

Tot ik me realiseerde dat ik een puinhoop had opgeruimd om de papieren neer te kunnen leggen en dat ik binnen 5 minuten een nieuwe puinhoop gemaakt heb. Nu moet ik dus nog van het betere papier-knip-en-plakwerk doen en de afzonderlijke deeltjes nummeren. Woensdag bij de Ganzerik even wat zwarte en witte stof gaan halen en dan ga ik los.

Ik wil een zelf-opruimende hobbykamer!!!



2 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Kathinca, die Geisha
    Ben heel benieuwd naar je stofkeuze.
    heb je zaterdag gemist bij Ganzerik....
    Groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen