Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

dinsdag 12 april 2011

Lui !

Het lijkt wel herfst ! De wind is zo hard dat het hier in huis piept en dat terwijl we in nieuwbouw wonen. Ben vandaag niet vooruit te branden dus luiheid troef vandaag.

Lekker wakker worden voor / achter de laptop. Kopje thee erbij, boterham, blogjes lezen, kwijlen bij het garen van aurifil. Ik zou zoooooooo graag hun hele collectie hebben in 40w en 12w maar helaas ben ik niet zo rijk dus ik neem regelmatig een kijkje op hun site om me te verlekkeren. Tussendoor een paar steekjes aan de Home Sweet Home doen. Ik ga écht helemaal níks doen vandaag wat niet per se hoeft. Dus per saldo heb ik vandaag alleen maar aan projecten gewerkt en een avondmaaltijd op tafel gezet.

Wat heb ik dan wel gedaan???? Nou euh, ik heb eens zitten rekenen hoe snel ik met de HSH ga. Woensdag heb ik daarvan cursusmiddag 2 (afgelopen zaterdag ging niet door). Ik doe 1 blok per 14 dagen á 3 weken. Als ik in dit tempo doorga ben ik in augustus helemaal klaar. Dat lijkt me niet de bedoeling want dan heb ik nog 2 cursusmiddagen. Dus heb ik besloten dat ik met een nieuw project mag beginnen (goede smoes vind je niet?).
Nou ja nieuw, ik was al met de voorbereidende werkzaamheden bezig. Ik heb namelijk malletjes getekend en een groot gedeelte van de stofjes geknipt en om de malletjes gestreken. Ik hoef nog maar 3 blokken van Florabunda en 3 blokken Tweets van Erin Russek te strijken en te plakken plus nog het middenblok van Florabunda. Strijken doe ik écht alleen maar voor het quilten / patchen / applique - ik heb zo'n hekel aan strijken dat woorden me tekort schieten.
Als ik geweten had hoe vaak ik mijn vingers zou branden en hoeveel werk al die blaadjes, vogels, cirkels en bloemen strijken was had ik er wellicht niet eens aan begonnen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het wel heel mooi vind als het zo strak op stof ligt. Het lijkt me ook heerlijk om strakjes wanneer het weer mooi weer is op het balkon te zitten en dan lekker door te kunnen werken aan de geplakte blokken en niet steeds weer nieuwe laagjes te hoeven toevoegen én niet geprikt te worden door spelden!

Ik lust wel meer luie dagen als deze!


3 opmerkingen:

  1. ach dat is toch niet lui zijn als ik dat allemaal zo zi liggen.
    Kijk wat poes daar doet daar onder de tafel, dat is lui zijn;) maar ja, dat mogen poezen,haha. veel plezier met je nieuwe project

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkt lekker hé de aurafill, ik heb 3 klosjes, ik zou inderdaad er ook wel wat meer van willen, maar ja dat schip blijft maar voor die brug wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker zo'n dagje alleen maar doen waar je zin in hebt!!

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen