Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

dinsdag 19 april 2011

TwiedelTwiet


Het idee om het patroon te lamineren en daarvan de malletjes te knippen was ietsje minder briljant dan het leek. Hoewel sommige stukjes zich prima hielden kwam er tussen andere malletjes vocht met als gevolg lichtelijk ranzige toestanden en pijnlijke vingers. Het lamineer werd namelijk erg heet door het vocht en het strijken. Uiteindelijk heb ik door al de restjes mylar die ik nog had genoeg malletjes kunnen knippen. Het lamineer-malletjes-project krijgt echter nog een vervolg. Daar ben ik zeker nog niet klaar mee.

En na een paar uurtjes strijken, zeg gerust de hele avond, ben ik nu klaar om alle stukjes te plakken. De eerste foto is aan het begin van de avond genomen toen het nog licht was en de onderste foto zonet en nu is het dus donker.

Vooralsnog ben ik erg tevreden met de kleurenkeuze en ben ik een maandje van het strijken verlost. Maar ben stiknieuwsgierig hoe het eruit ziet als het vast zit met draadjes in plaats van alleen lijm. Blok 1 tot en met 3 zijn vorige week al voorbereid en geplakt. Ik begin nu met blok 4 omdat ik heel graag synchroon wil lopen met de blokken die nog gaan komen. Nummer 1, 2 en 3 doe ik "tussendoor".

Dan ga ik nu lijmen anders schiet het nóg niet op *grijns*

1 opmerking:

  1. jammer dat het lamineren minder goed uitviel.
    het leek mij de ideale oplossing. Gelukkig dat je van dat mylar nog genoeg had.(ik ken het spul verder niet)'K ben erg nieuwsgierig naar je resultaat.
    veel plezier, groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen