Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

woensdag 5 september 2012

Oeps!!!

Het is behoorlijk confronterend als je lijf een eigen leven lijkt te lijden. Het is dan ook regelmatig even slikken wanneer ik keihard tegen een grens op loop. Toch blijf ik grenzen opzoeken, ontdekken en herontdekken. Daar zal ik niet mee ophouden, dat past bij me. Soms levert dat positieve dingen op, als in hé dat kan ik nog / ook / weer, vaker is het omdat ik weer wat moet inleveren en dat is slikken. Meestal is het gerelateerd aan de Pulmonale Hypertensie maar daar geven we dan wel weer een slinger aan, flexibiliteit heet dat hier, aanpassen wordt het ook wel eens genoemd.

Afgelopen week heb ik me echter betrapt op een paar gedachten waarvan ik mezelf beloofd heb zo nooit, maar dan ook NOOIT te denken, laat staan hardop uit te spreken. Gewoon omdat het niet bij mijn zelfbeeld past. Ik zie mezelf als een (redelijk) vlotte tante met gezond stel hersenen en een lijf dat niet naar behoren functioneerd. Ruimdenkend, flexibel, realistisch en met een flinke dosis (foute) humor.

Ik sta m'n mannetje met de computer qua installeren van programma's, uitzoeken hoe dingen werken, google, doe aan internetbankieren, bloggen en speel verrukkulukke suffe spelletjes op de computer. Facebook heb ik echter pas recentelijk ontdekt. Toen ik dit triomfantelijk meldde aan een begin twintiger kreeg ik het antwoord "duh, dat werd tijd!" Het ontbrak er nog maar aan dat ze zei welkom in de 21ste eeuw. Er zat een lelijk monster in m'n hoofd die dacht hou je mond snotaap ik ben bijna oud genoeg om je moeder te zijn. Ik weet zeker dat ik het niet uitgesproken heb maar ik heb geschokt m'n handen voor mijn mond geslagen.Ik moest ook even slikken toen ik vanmiddag een, niet verder vertellen, leesbrilletje kocht (zo'n prefab ding van 3 voor een tientje) want af en toe zijn mijn armen te kort wanneer ik aan het punniken ben of wat moet lezen.

Er had waarschijnlijk een belletje ergens moeten gaan rinkelen toen ik de eerste keer hoorde "als ik zo oud ben als jij". Daar gaat je ik-ben-een-vlotte-tante illusie. Ik heb het genegeerd maar ik voelde me een dinosaurus. De laatste keer dat ik het hoorde heb ik gevraagd wanneer de snotaap zijn laatste pak slaag gehad heeft. Hij keek me aan, lachte en zei ik ben sneller dan jij hoor! Ja joh wrijf het even in! Ik hoop zo dat dit weer over gaat want ik vind dit ernstig traumatiserend.

Volgens mij moet ik er binnenkort aan geloven en toegeven dat ik officieel een oud wijf ben/wordt. Maar mijn naam is HAAS ik ontken ALLES!



10 opmerkingen:

  1. welkom bij de brillen-bende!! Je wilt toch niet zeggen dat je er maar eentje.........eentje!!! hebt gekocht????
    Nou, dan ben je echt nog in de ontkennende fase.....lieve Haas, je hebt er tig nodig!! Ik zal even zeggen:
    ik heb ze bij de laptop beneden,computer boven, stoel beneden, nachtkastje, zo'n 3 verschillende handtassen, boot, auto en bij de kinderen......omdat ik dan altijd de tas mee heb zonder bril!!
    Dan ook nog in verschillende sterktes, want je denkt toch niet dat ik met 1.50 nog kan borduren, quilten, knippen enz!!! Dus 2.50 op mijn werkplek beneden, boven, boot, en voor de zwerf: als ik bij DD aan het knuttelen ben.
    Kun je het nog volgen???? Dan heb je die twee verschillende sterktes ook nog in zonnebril-uitvoering op een groot deel van zojuist genoemde lokaties!!ja, je volgt het nog steeds??? Neem tot je en haal eruit wat je nodig hebt........en ja, ik weet dat jij geen boven en beneden hebt op een flat, maar toch....
    liefs, Syl
    ps oh ja, nog eentje in de keuken, heb je weleens de gebruiksaanwijzingen moeten lezen op een pak....weet ik veel.....nou, dat lukt dus ook niet meer!!!

    pss en mijn man maar klagen dat hij over mijn brillen struikelt.....tss, alsof ik ze op de grond leg: aansteller!!! Dat hij er nu aan eentje genoeg heeft!! Maar dan wel de hele dag....haha

    Afijn, sterkte!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mevrouw. Ik denk niet dat wij ouder worden. De jeugd is gewoon jonger, tegenwoordig.
    groetjes van een andere mevrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een dubbel focus bril. Zie je dus niet dat er een sterk leesgedeelte inzit. Het gekke is hoe ouder ik wordt hoe minder erg ik het vind. Voordeel van ouder worden en gepensioneerd zijn is dat je lekker veel tijd hebt om te handwerken. P.S. Ik heb de vrijdag FW op mijn site gezet. Zet je mij ook bij jou erop?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij blijft je geest altijd jong, het is je lijf dat steekjes verliest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och nou moet ik een ander woord gaan verzinnen om je aan te spreken : meissie is geloof ik niet meer juist!

    Het gaat wennen.... ouder worden en gebreken (erbij) krijgen!

    Liefs van je (veel) oudere "groninger zus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat U daar nu achterkomt... is een hele schok, en zoals Sylvia al schreef... maar eentje gekocht???
    ff wennen, maar er gaat letterlijk een wereld voor je open ;-)
    (ook met draad door naaldjes te frunnikken )
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom bij de club, het valt allemaal nog wel mee hoor. Hier zwerven er ook een stuk of vijf in de ronde. Denk dat het niet lang meer duurt dat er eentje permanent opgezet moet gaan worden. Dan valt het van jouw alweer mee ;o)

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, hoe herkenbaar! Ik ben hetzelfde gewenningsproces ingegaan met .... steunzolen. In mijn beleving kan ik nu alleen nog maar oude-dames-schoenen aan, geen pumps, geen hakken ... Ik kijk met afgunst naar de jonge meiden die op mijn werk om me heen lopen met hákken (en zonder leesbril, want die heb ik ook al jaren).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, herkenbaar! Ik heb me bij de bril(len) neergelegd en er zelfs een lekker truttig koordje bij gekocht. Voordeel van het ouder worden: je gaat veel dingen relativeren. Vanaf nu wordt het alleen maar beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik wens je goede feestdagen toe.
    groet Ineke D

    BeantwoordenVerwijderen