Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

dinsdag 22 februari 2011

Dwarsligger

Geisha-lief ligt dwars. Ze wil haar kimono precies zo en niet anders. Nu wil ik haar best tegemoet komen in haar wensen maar sommige wensen van haar zijn écht niet mogelijk zoals zij het wil. Daarbij laten we in het midden waar het aan ligt  .... mijn nog beperkte applique-vaardigheden of haar eigenzinnigheid. 

Zo heb ik dus alleen maar een stukje mouw gedaan en een handje vastgespeld. Ik zal nu eerst de bovenste waaier voor de helft moeten maken. Dan haar gezicht in elkaar zetten voordat ik verder kan met de kimono want de beide waaiers lopen daar voor een (klein) gedeelte overheen.

Waar ik het meest tegenop zie is het gepriegel om de cirkels van de waaier tussen de vingers en de handjes vast te zetten. Wellicht had ik er beter voor kunnen kiezen om de geisha toch vast te zetten op het originele panel. En zo komen we terug bij eigenzinnigheid of eigenwijsheid, of hoe je het ook wilt noemen.

Ik vind de zwarte biesjes die het hout van de waaier moeten voorstellen niet mooi. Maar heb ook géén idee wat wel leuk zou zijn. Misschien moet ik op zoek naar satijnband. Dat is én bling-bling én in verschillende maten te krijgen.

Suggesties iemand? Want Geisha en ik komen er saampjes niet uit.

3 opmerkingen:

  1. Sorry Kathinca, ik kan je niet helpen, misschien is er iemand anders met een suggestie....
    Misschien als ik hem, sorry haar volgende week in het echt zie..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan de waaiers ook mbv vliesofix er op strijken, en dan met een mooi borduurgaren -al dan niet met glinsters- vastzetten met een siersteek, kettingsteek, visgraatje oid.als je het niet wilt vastnaaien, maar enkel vaststrijken dan is steam a seam of heat 'n bond aan te bevelen, dit kan tegen een stootje zonder dat het loslaat of rafelt. En sterkte met appliqueren, ik weet dat die mooie Japanse stofjes onder je vingers weg kunnen rafelen. Gebruik fraycheck voor de lastige inkniphoekjes, dit stopt het rafelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Shirley, kun je me vertellen waar ik fraycheck kan krijgen? Heb daar namelijk nog nooit van gehoord. Vastzetten met een siersteekje heb ik nog niet aan gedacht bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen