Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

dinsdag 12 juli 2011

Tweets Blok 6

klik voor een vergroting
Deze heb ik op de valreep klaar gekregen. Erg leuk om te doen deze. Het is ook fijn om een BOM te doen en steeds je blok "op tijd" af te hebben zodat je gelijk met het volgende blok kunt beginnen.

Omdat ik een soort "patroon" in de kleurenkeuze van de verschillende blokken heb was het kiezen van de kleuren van deze vogel erg gemakkelijk ... het zijn namelijk dezelfde als van het tweede blok. De bloemen waren lastiger. Als je naar blok 2 kijkt zie je dat de klokjes een soort fleur de lis hebben. Die wilde ik eigenlijk gebruiken in dit blok maar het was toch leeeee-lijk! De roze met paarse stof was de "moet erin" stof en de rest is gekozen met de beproefde methode van leg maar combinaties bij elkaar en zien hoe het staat. Heb nog overwogen om de kleine bloemen allemaal dezelfde kleuren te geven in plaats van 3 verschillende maar dat idee werd afgeserveerd. In blok 3 vond ik ze ook al erg lastig om de kleuren goed te krijgen. Maar ik vind ze zoooo leuk!

Vrijdag komt als het goed is blok 7 uit. Er staat een preview van dat blok op het blog van Erin Russek en het ziet er weer woest aantrekkelijk uit!

2 opmerkingen:

  1. Mooi mooi !!! wat een prachtig blok is dit ook weer...

    groetjessssssssssss Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Once again, a beautiful block, you do such wonderful work with beautiful colors!

    BeantwoordenVerwijderen