Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

donderdag 20 oktober 2011

73 Willow Lane

klik voor vergroting
De eenvoud van dit blok is bedrieglijk. Laat je hierdoor niet in de maling nemen als je dit quilt gaat maken. De sperziebonen aan een spriet die volgens mij een wilg moet voorstellen waren vrij lastig om een beetje fatsoenlijk op de stof te krijgen. De cijfers heb ik écht geprobeerd om recht onder elkaar te krijgen. Lijntje zetten, streepje overdwars, streepje schuin tekenen, het mocht niet baten. Ze zitten niet onder elkaar en staan ook nog scheef. Soit.


klik voor vergroting
Het schaaltje met de takjes heb ik ongelooflijk mee zitten mieren met veul spelden. Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik een on-ge-loof-lij-ke dombo ben. Heb namelijk laatst een lijmpen van Sewline gekocht. Had die hier goed bij kunnen gebruiken (kan zichzelf nu voor d'r kop slaan).

En nog een doh-moment, ik ben vergeten de blokjes eronder te zetten. Nou ja, die moet er dan maar even bij gedacht worden. Het zijn dezelfde blokjes in dezelfde stofjes als die van de eikenlaan (= het blok rechts boven op de collage).

De kleuren bij elkaar zoeken was wederom een verhaal op zich. Ik blijf me erover verbazen dat ik zo'n moeite heb om deze stofjes te combineren. Het is een ogenschijnlijk bijeengeraapt zootje en toch doe ik er uren over voordat ik een combinatie bij elkaar heb waar ik mee uit de voeten kan. Heb inmiddels geleerd om hier doorheen te zien. Met alle voorgaande blokken van de Home Sweet Home heb ik dezelfde stofproblemen gehad. Als ik het overzichtje zo zie heb ik het er niet slecht vanaf gebracht.

Nog 2 blokken te gaan. Nou ja, 2-en-een-half want blok 8 moet voor een groot deel uitgehaald worden. Ik kan scheef tolereren, negeren, verdragen, maar bobbels zijn niet acceptabel.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het blok echt prachtig. Dat de letters scheef staan valt mij niet op hoor. En de stoffen: ze passen gewoon schitterend bij elkaar. Gewoon zo doorgaan dus, wat mij betreft.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie echt geen scheve cijfers hoor. Ze zijn alleen niet allemaal even breed. Maar dat kan ook niet, want anders passen ze niet in het blok. Ik vind het gewoon prachtig. Dus goed geslaagd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het er zeker niet slecht vanaf gebracht!Prima kleuren/stoffen bij elkaar hoor!
    Succe sbij het achteruitnaaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de strubbelingen, ziet het er toch prima uit hoor. Heel mooi, en met je kleuren is ook niks mis. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het allemaal knap en mooi, wat je hebt gemaakt. En zit er iets scheef?
    Ik denk in zo'n geval graag aan wat mijn oma dan zei: "Wat scheef zit, juffert goed".
    Maar wat "jufferen" nou precies is...?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De blokken zijn super, deze quilt is nog een wens van mij om er aan te beginnen.
    Ben met de laatste hoek van je quilt aan het quilten, ik vind het zelf erg mooi nou maar hopen dat jij hem ook mooi vind.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hier stinkerd even ahhahaha
    een leuke blog heb je hoor,..
    en waar je nu mee bezig bent vind ik ook erg leuk ...
    ik denk ik kom toch nog even terug maar dan onder mijn eigen naam hahahahahaha

    groetjes Magda lol.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Another lovely block, I love the beans!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your work on these is so outstanding! I love each and everyone of them! You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Also Deine Willow Lane gefällt mir von Block zu Block besser, das ist ein toller Quilt. Nur noch 2 dann kannst Du ihn zusammensetzen, hurra, ich freu mich schon auf die Bilder.
    KATRIN W.

    BeantwoordenVerwijderen