Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

vrijdag 25 november 2011

Farmers Wife QAL deel 15

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik bij de Ganzerik behalve het stofje voor het Grote Stappen Snel Thuis Quilt ook nog wat stofjes uitgezocht voor de Farmers Wife Quilt. Zo heb ik de stof voor de sashing, cornerstones én de rand gescored.

Het stofje met de oranje bloemetjes is voor de sashing. Het snijden wordt nog een hele uitdaging want het is écht puh-sies genoeg. Het effen ijsblauwe stofje is voor de cornerstones en de rand. Daar zit ik wat ruimer in. Zo op de foto denk je wellicht huh wat is dát nou voor een gekke combinatie, die kleuren zitten er toch niet of nauwelijks in? Dat klopt. Maar het werkt wel. Het oranje bloemetje van de sashing trekt alle blokken bij elkaar en de effen stofje doet de rest. Het maakt de hardere kleuren minder hard en de zachtere kleuren minder zacht. Ik ben er in elk geval heel blij mee.

Wat ik ook heel leuk vond om te merken is dat ik deze keer moeiteloos stofjes uit kon kiezen bij de stofjes die ik al had. Het wordt ook gemakkelijker om de kleuren en stoffen voor de individuele blokjes te kiezen. Voorheen had ik af en toe het gevoel dat die keuzes een eeuwigheid duurden. Ik groei als het ware in de quilt.

69 - 5 = 64 te gaan. Er liggen inmiddels 47 blokken op de stapel. Nog 9 en ik ben over de helft. Dit schiet lekker op!

40 Friendship Block
44 Gentleman's Fancy
45 Grape Basket
48 Homeward Bound
49 Honeycom


4 opmerkingen:

  1. mooie stofjes, en super mooie blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ga jij lekker snel ;-)
    Mooie blokken hoor...en je stoffen zijn super!Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blokken.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat als een speer dame.
    De blokjes zijn te gek, het idee nog 9 en dan over de helft zijn. moet die van mij ook maar eens gaan tellen. Ben heel benieuwd hoe je stofjes bij de rest staan. Ga je al gauw wat shasings en rijen aan elkaar zetten?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen