Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

zondag 28 april 2013

Worstelen met Wol

Wanneer ik man/kat/hond nodig heb voor een leuk kiekje hebben ze geen zin om op of onder een deken te liggen. Deze keer dus een lichtelijk gestyleerde foto.

Aan de rechterkant ligt de eerste rippleblanket. Helemaal af op het afhechten van de losse draadjes na. Een saai werkje wat bij voorkeur gebeurd tijdens het kijken naar slechte televee. De laatste keer dat ik gehaakt heb was ik geloof ik 12 ofzo, zo'n 100 jaar geleden. Ik moest het leren van m'n moeder en ik vond het vreselijk. Kilometers suffe gordijntjes en nog suffere kleedjes heb ik gehaakt. Het enige wat ik leuk vond om te maken waren onderzetters in de vorm van een bloem. Achteraf weet ik ook waarom ik die wel leuk vond. Ze waren bont gekleurd, van restjes en ze waren snel af en vrolijk. Jammer dat ik het patroon niet meer heb want volgens mij zou je er ook een erg leuke deken van kunnen maken. Misschien heb ik ergens nog een foto liggen waar er eentje op staat waar ik het patroon van af kan leiden. Toch een keertje gaan zoeken .... ooit. Gek eigenlijk dat je zulke dingen nooit verleerd. Nu hoef je ook geen ingewikkelde fratsen met steken uit te halen met dit ripple-patroon maar toch.

Inmiddels ben ik aan een andere deken begonnen. Die ligt links. Eentje met een hoop dezelfde kleuren als de rippleblanket van Marian van Phebe and Jane. Toen ik op haar blog kwam en er achter kwam had ik nét de dag ervoor hetzelfde basispakket wol plus wat extra bij dezelfde winkel besteld. Oeps. Gelijk een mailtje er tegenaan gegooit of ze nog kleuren bij besteld had en zo ja welke. Ik blijk heel andere kleuren erbij besteld te hebben dan zij. Het is leuk om te zien hoe verschillend de dekens worden. Het wordt een heel andere deken ook dan de eerste. Met name omdat de kleurtjes zo zoet zijn dat de glazuur spontaan van m'n tanden springt.

Zo nu eerst maar eens wat losse draadjes wegwerken.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Kathinca,
    Heb ook al jaren een haaknaald vastgehouden, ga binnenkort beginnen met een dekje voor de maxicosi van ons 1e kleinkind. Dochter kan niet haken, toen ze het zpagetti materiaal met bijpassende haaknaald kwam brengen, zei ze: je hebt toch twee van die dingen nodig!
    Groetjes,
    Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je haakt maar voor het lieve vaderland weg...Jammer dat je niet een leuk model kan vinden om te showen...altijd andere bezigheden als je ze nodig hebt...
    zelf komt er me op het moment niet veel door de handen...iig niet qua handwerken...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit met die kleurtjes Kathinca!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kathinca , kan je de draad niet een stuk mee haken en dan afknippen ?


    Rita M

    BeantwoordenVerwijderen