Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

zondag 20 oktober 2013

Vierkant is NIET Rond !

Poeke links hier is net zo gek van quilten als ik. Weliswaar om heel andere redenen maar we spelen beide graag met lapjes en draadjes. Beetje jammer dat ze me niet helpt. Ja, zootjes maken kan ze als de beste maar stofjes uitzoeken? NEUH! Het kan haar niet schelen dat de spelden haar prikken ze gaat gewoon daar liggen waar ik bezig ben. Punt.

Toch is het gebrek aan vorderingen niet aan haar te wijten. Nee, dat ligt aan 2 andere dingen. Ik heb ruzie met de cirkeltjes rondom het kompas. Die weigeren consequent rond te zijn. En vierkant is duidelijk niet rond. Het hoeft niet perfect rond te zijn. Liever wel natuurlijk maar ik ben al blij met een beetje rond of kan voor rond doorgaan. Ik heb al diverse keren geprobeerd en ze worden hardnekkig vierkant. Dinsdag op de LE inloopbee bij Galerie de Ganzerik ga ik nog eens proberen. En ik kan geen keuze maken de stofjes voor de hartjescirkels links en rechts en de 2 bloemdingesen.

Ik heb heul veul reepjes stof gesneden voor de wiebertjesrand en heul veul (wel 100) wiebertjes gesneden. Er zitten al 2 (!!!) aan elkaar. Jawiehl! Het formaat klopt ook nog, anderhalf inch bij anderhalf inch. Het was wel even zoeken naar de voor mij geschikte methode want ik ben geen ster met ielepietepeuterige stukjes. Mijn kleine worstenvingertjes hebben daar een beetje moeite mee. Nog iets van 800 te gaan geloof ik. Kreun. 

Vandaag komt er wat schot in. Ik ga knopen doorhakken met stoffenkeuzes. De taartpuntjes vastlijmen. De bloemblaadjes en de bloemencirkeltjes maken. Als ik blijf twijfelkonten dan kom ik nooit verder.

7 opmerkingen:

  1. Succes, tot zover ziet het er al leuk uit vind ik tenminste.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er wel heel mooi uit, ik maak de rondjes met oplosbaar vliesofix ( zo noem ik het maar om dat het plakt) en dan plak ik de zoompjes met een sew line stift vast en naai hem op de plek waar ze horen. Succes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zo miepen over die vierkantjes, gewoon oefenen dan worden ze wel rond ;-)
    Zoals het nu staat, kom ik dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad oefenen en nog eens oefenen. Het gaat je vast en zeker wel lukken.
    Tot morgen middag.
    Gr.miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hoeveel rondjes heb je nu af?
    En er zitten nu toch geen chocoladevlekken in je werk? Hahaha...
    Ga je volgen hoor! Vind het zo'n mooi patroon. Maar voor mij nog iets te hoog gegrepen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You are making great progress!
    My cat, Mandu, keeps dragging pieces of fabric from my sewing room, thinking I may be able to use them. Only he leaves them in the hallway.
    One stitch at a time gets it done.
    Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij wordt mooi, je kompas. En je kat, heel herkenbaar. Mijn poesekind doet dat ook. En niet alleen bij stofjes, als ik achter mijn bureau gaat zitten, komt zij op de plek liggen waar ik wel werken.

    BeantwoordenVerwijderen