Er ligt een grote bult stofjes in de kast. Er zitten tig ideetjes in m'n hoofd. Beide willen graag verwerkt worden in een quilt. Nou ja, meerdere quilts. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.

Ik ben klaar voor de uitdaging en hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het lezen van de quiltavonturen als dat ik heb tijdens het maken.

Op de meeste foto's kun je klikken en dan krijg je een vergroting. Anderskleurige woorden kun je ook aanklikken want daar zit een link onder.

Als je langs komt laat je dan (af en toe) een berichtje achter? Deze worden zeer gewaardeerd!

Welkom bij Quilt en Zootjes!

woensdag 16 juli 2014

Kaatje op de latten

Een paar weken geleden heb ik de tweets top gesandwicht. Aangezien ik van nieuwe dingen uitproberen houd en ik geen extra paar handen beschikbaar had, heb ik het geprobeerd met latten. Veel filmpjes gekeken over hoe dat eigenlijk moet maar de meesten waren met kleine (voorbeeld) quilts. Dus maar met blik op oneindig gaan stoeien met de 3 lagen en de latten. Uiteindelijk kwamen de spelden er in en was het klaar. Erg fijn aan deze methode is dat je je werk lekker kunt laten liggen zonder dat je bang hoeft te zijn voor allerlei schuif-ellende.

Voor die schuif-ellende was ik wel een beetje bang want Diva mag graag gek doen onder dekentjes. Ze is daarin ook weinig subtiel. Helpt dan ook trouw mee met bed opmaken en als ik een bobbel zie onder een quilt dan is zij dat. Niks van dat alles, het bleef mooi liggen, kat én de sandwich tot dan toe.

Zeker voor herhaling vatbaar die latten en nu lekker doorpitten.


2 opmerkingen:

  1. Mooie quilt die je aan het dubbelen bent. En iedereen is zo enthousiast over het dubbelen met latten dat ik het ook maar eens ga proberen. Het spaart de knietjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er prachtig uit, en als ik zelf weer iets moet dubbelen wil ik deze methode ook eens proberen want iedereen is er heel enthousiast over. Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen